Éen haai is geen haai, twee.. twee........

9 november 2014 - Kaapstad, Zuid-Afrika

03-04-2014

Om 04:00 uur werden we opgehaald, jawel, geheel vrijwillig.
Er moesten nog enkele andere vakantiegangers opgehaald worden en daarna gingen we al snel onderweg naar Gansbaai waar de Sharkdiving zou plaatsvinden.
Prachtige bus, MET wifi (), ZONDER piep als de chauffeur te hard reed () en ook GEEN gekraak (). Lekkere ontspannen rit dus.

Bij de plek des onheils aangekomen kregen we een beetje ontbijt met bakkie leut. Na nog een uitleg over de veiligheid enzo gingen we de boot in (op), naar de haaien.

Ruige zee, dankbaar voor de armbandjes en pilletjes. Na half uurtje varen zijn we voor anker gegaan en begonnen de bemanningsleden vismeuk in het water te gooien, daarna werd er met een vissekop als het ware naar de haai gehengeld.

Onder tussen moesten de gekken (o.a. Marcel en ik) ons in een wetsuit wurmen. Daarna wachten op de haai, ...en wachten... en wachten.
Yeahhhhh er werd er een gespot de eerste groep nattepakken moest de kooi in.
Verder wachten...en wachten tja en toen was er een haai(tje) de helft van ons allen heeft 'm niet gezien, gelukkig had Henk een lucky shot boven op het dek en hebben we toch nog een soort van foto.

Na oneindig bibberen van groepje nr 1, mochten ze er uit. Effekes later was er weer alarm en groep 2 moest snel de kooi in, zo ook Marcel en ik.
Bibber bibber bibber
Uiteindelijk was er wat onrust en schijnt er een haai in de buurt geweest te zijn, maarrrrrr niets gezien

Nou ja, het einde van het verhaal is dat we ons weer uit het nattepak moesten strippen en dat we weer gingen varen, in omgekeerde volgorde nu, varen eten, busje

Uit eindelijk toch wel gaaf om het in iedergeval gedaan te hebben.