Zandweg, hobbelweg, ...... gat in de weg!

26 oktober 2014 - Kenton-on-Sea, Zuid-Afrika

ariega Game Reserve

25-10-2014

De woorden van vandaag
Flaterwater
Grondboontjeboter
Sompompie

Onderweg naar Kariega, lange reis en dan proberen om er voor 16:00 uur te zijn omdat we zo nog de middag gamedrive konden doen, dat is dus gelukt.

Het park bestaat uit 2 delen.
Het deel waar onze ruime Chalet, met zwembad, 4 slaapkamers en 3 badkamers EN ge-wel-dig uitzicht staat is bestemd voor de rustige dieren. In het andere deel zitten de Leeuwen! Olifanten en van dat!
Deze eerste dag hebben we de Giraffes, Wildebeest, Buffels, Springbokken etc ontmoet.

Samen met onze rancher en tevens host voor deze dagen, Wayne zijn we in een open jeep het park ingetrokken. Wat waanzinnig mooi is het hier. We rijden over zandpaden, door plassen, gewoon dwars door de natuur. Stijl omhoog en ook weer stijl naar beneden. Alleen het rijden is al een belevenis. Wel hebben tijdens het hobbelen ongeveer al m'n ingewanden elkaar ontmoet, maar alles zit weer op 'n plek, inmiddels.

Na lekker eten en een nacht in een héérlijk bed is het al weer ..

26-10-2014

De woorden van vandaag
Aan jou been trek
Het boch
Jy skiet spek

5:30 uur
Opstaan, 6:00 uur worden we opgehaald voor de gamedrive door het grote wildedierenbeesten gedeelte van het park.
Deze dag wat meer zon, maar wel heel veel wind!
Wederom hobbel de bobbel, zo mogelijk nog meer dan de de vorige dag.

Zoeken, zoeken, zoeken ... en gevonden, een baby neushoorn van een week oud. Was ff razendsnel, maar ik heb 'm op de gevoelig plaat kunnen vastleggen.

Daarna zijn we de 5 leeuwen tegengekomen die het park rijk is. Die hadden die nacht een wildebeest verschalkt en lagen met lekker dikke buiken een beetje na te genieten.

Nog twee olifanten en toen zat de rit er weer op.

Met de middag rit hadden we meer mazzel met de olifanten, een hele groep met ook jonkies en zelfs een baby erbij en dat alles op echt maar 3 meter afstand ofzo, heelllll dichtbij en heellll indrukwekkend!

Daarna de leeuwen nog even gedag gezwaaid en als toetje kwamen we ook nog een Hippo tegen, wat een gezelligheid in het Kariega Game Reserve

In de avond werden verrast met een heuse braai met een groot kampvuur, wat een heerlijke vakantie.

Morgenochtend weer om 6 uur op pad, nog even langs de giraffes.
Daarna uitchecken en op naar het Addo Olifanten Park, ben benieuwd!

PS, rectificatie de taal is hier geen Zuid Afrikaans, maar gewoon Afrikaans, sorry Hercules

1. Paulien:
    26 oktober 2014
    Je vermaakt je prima zo te lezen. Mooi, die leeuw op z'n rug. Zou je zo willen aaien.... Leuk he, die ritjes in de jeep. Genieten.
  2. Esther Ramjiawan:
    26 oktober 2014
    Schitterende foto's. De titels van je blog zn hilarisch, jullie genieten en hebben veel lol!
  3. Clemens:
    26 oktober 2014
    Jee Fran, wat een ervaring en mooie foto's. Lekker genieten verder.......
  4. Esther:
    Wauw Frannie! fantastisch....
  5. Prina:
    27 oktober 2014
    Wat een fantastische ervaringen!!! Wij zijn jaloers! Geniet r maar van!
  6. Bep:
    27 oktober 2014
    ADDO...memories....regen..regen... geen olifant gezien....hopelijk lukt dat nu wel :-)
    Geniet !!!!!
  7. Ria en Rob:
    27 oktober 2014
    Genieten van jullie verhalen.Alvast felicitaties.
  8. Frances:
    28 oktober 2014
    Ria, jij ook gefeliciteerd natuurlijk
  9. Diana:
    28 oktober 2014
    Moooooooi!! We moeten toch een keer mee ;-)
  10. Marja en Evert:
    28 oktober 2014
    Zijn een beetje jaloers op jullie. Beter weer toegewenst in het Addopark.
    Geiet!