Het klappen van de staart

24 oktober 2014 - Hermanus, Zuid-Afrika

23-10-2014

En de toer is begonnen, allereerst zijn we even op bezoek geweest bij Desiree van IKAPA. Zij heeft alles geregeld en ik heb maar haar veel e-mail contact gehad tijden het plannen van de reis. Wat leuk om haar nu in levende lijve te ontmoeten en wat werden we hartelijk ontvangen.

Daarna weer snel in de auto en richting Hermanus. Prachtig weer en weinig wind, kijk zo zien we het graag.
Na een lesje over walvissen de boot in en gaan, de zee op.
We hadden mazzel er was een vrouwtje met een hitsig mannetje er omheen, of was het nou anders om
Ze waren vrij dicht bij de boot. Het mannetje dook steeds onder en het vrouwtje stootte allerlei oergeluiden uit, hahaha

De terugweg met de boot ging ook goed, geen zieke mensen gezien, gelukkig maar!
Ons hotel staat direct aan de kust, zo naar buiten en langs het water lopen. Weer veel walvissen gezien. Ook een jong beessie die ff z'n energie kwijt moest en zat te dollen. Op z'n kop in het water en dan heel hard met z'n staart op het water slaan, sjeeee wat een geluid. Prachtig!