Het Addo (geen) Olifanten Park

25 oktober 2013 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Ons verblijf in Graaff-Reinet was maar voor 1 nachtje en werd gekenmerkt door het slechte weer. Het regent daar zeer zelden en wij hadden die ene dag in het jaar dat het met bakken uit de hemel viel.

Regen en onweer bleef ons vandaag achtervolgen.

De koffie was bij de Daniel Chetta breeding. Eerst een lekker bakkie en daarna de verschillende katachtigen bekijken die daar gefokt of opgevangen worden, met als doel het soort te beschermen. Zeer indrukwekkend. We zijn zelfs bij een tamme cheeta in haar verblijf geweest, heel dichtbij. Wegens slechte weer, veel mensen, paraplu's etc. was ze wat onrustig en konden we haar niet aaien, jammer.

Terug bij de koffieshop cq winkeltje bleek de band van de bus nu echt goed lek te zijn, dus moesten we wachten tot deze gerepareerd was. Duurde best lang, dus hebben we met z'n allen maar de shop leeg gekocht, hihihi, heel niet erg hoor!

Weer onderweg richting het Addo Elephant Nationaal Park. Daar hadden we lunch en daarna een game drive. We begonnen redelijk droog, maar toen begon het toch te hozen, NIET NORMAAL. Nat tot onze onderbroek waren we, hahah. maar we hadden wel lol, dat dan weer wel. Overigens geen olifanten gezien, paar andere beessies en dus veel water en modder en veel water, haha

Overnachting is in huisjes in het park. Super leuk. Prachtige natuur zingende vogels, een prachtige sterrenhemel en een snurkende Henk LOL