De dag van de tegenstellingen

26 oktober 2013 - Tsitsikamma National Park, Zuid-Afrika

Ook vandaag weer flinke regen. In een beslagen bus zijn we richting de kust gereden, tot we bij het Tsitsikamma Nationaal Park kwamen.
Opeens hadden we mooi weer. Van het ene naar het andere uiterste.
In dit Park hebben we zo'n dikke 1,5 uur gewandeld. Over trappen tot we bij 2 hangbruggen kwamen. Prachtige natuur en zweten als een otter.
Na de lunch, ofcourse de shop en een felgroene slang zijn we weer de bus ingegaan waar we direct hoorde dat de boottocht van vanmiddag was afgezegd. Te harde wind op de zee. Morgenochtend om 7:00 uur gaan we in de herkansing.
Alternatief voor de middag was een olifanten opvang. Daar aangekomen vonden we het veels te duur en bovendien waren de olifanten aan de wandel, haha
Wij dus maar opweg naar Plettenberg, het stadje waar we 2 nachten zouden gaan slapen. Gelukkig was het weer weer donker en koud, dus de stemming steeg.
Plettenberg is een soort luxe verblijf van vele rijke Afrikanen. Prachtige huizen super luxe, wat een enorm verschil met wat we de afgelopen 2 weken hebben gezien, heel bizar.

Vandaag hadden we ook een jarige. Ria werd een jaartje ouder. In de loop van de dag hadden we al een paar keer voor haar gezongen en het einde van de middag trakteerde zij ons op een borrel en een nootje. Proost Ria, nog vele jaren!

1. Judith:
    27 oktober 2013
    Nou het weer zit jullie af en toe niet echt mee geloof ik hè! Hopelijk gaat het boottochtje nog door, veel plezier nog!