Van Kaaskop via Graskop naar Slaapkop

13 oktober 2013 - Pretoria, Zuid-Afrika

Vanmorgen vroeg uit het mandje, ontbijtje ( boterhammetje met kaas en vietnamese loempiaatjes :-) )
Pracht weer en goed geluimd gingen we op pad. Het zou een lange buszitdag worden.
Na een korte pauze begon langzamerhand het weer te veranderen. Hoe hoger we kwamen hoe meer wolken en dichte mist. In het plaatsje Graskop hebben we gelunched in een grappig restaurantje met Free WIFI. Mooie gelegenheid om het thuisfront op de hoogte te brengen.
Na de lunch werd de mist al dichter en dichter. We reden in en mooie omgeving met plantages met naaldbomen en eucalyptusbomen (bluegum bomen) dat was ongeveer het enige wat we zagen, very interesting NOT!

God's Window was beslagen, dus daar zijn we voorbij gereden. Door naar Bourke's Luck Potholes. Mooie rotspartijen die op aparte manier uitgesleten zijn door de Blyde rivier. De aapjes waren daar ook zeer Blyde en vierde dat uitbundig, haha

Daarna de drie........en toen ging God's Window nog een keer in de herkansing. Nice, beetje wazig allemaal nog wel, maar we hebben toch een indruk gekregen.

Tja toen naar Pilgrimm's Rest, een oud mijnwerkers dorpje, waar van 1873 tot 1972 goud werd gedolven. Helaas beetje moeilijk te vinden. Chauffeur en gids waren een beetje de weg kwijt, ik opperde dat ie misschien onder de bus lag, en ja hoor...gevonden. Eindelijk naar de eindbestemming van onze 2 e dag in dit mooie land. Leuk hotel, lekker eten en zulk leuke vriendelijke mensen allemaal...genieten. Nu lekker vroeg slapen!

1. Marion:
    15 oktober 2013
    Jammer hoor die mist! Daar weten wij alles van. Ik zal duimen voor helderder weer