Leve het Bruidspaar!

23 oktober 2013 - Lesotho, Lesotho

Voor vanmorgen stond er een bezoekje aan de lokale bevolking op het programma.

Voordat we weggingen hadden we nog even tijd om in het zonnetje van het prachtige uitzicht te genieten.

Daarna in 2 groepen op pad. Wij zijn eerst via het dorpje naar beneden gelopen waar we hebben gezien hoe jongelui grond beplanten mede om de erosie van het land tegen te gaan.

Daarna een klim omhoog om de school te bezoeken. We kregen een rondleiding van het hoofd van de school en na afloop zongen de kinderen nog wat liedjes voor ons, heel leuk.

Ons groepje ging nog verder omhoog naar de medicijnvrouw, maar dat zagen Henk en ik niet meer zitten. Wij zijn toen met de andere groep nog even naar een winkeltje geweest waar we konden zin hoe de schapen wol werd gekaard en gesponnen. Ook kon je daar mutsen en dassen kopen van die wol.

Terug naar de Lodges voor een lunch en een middagje lekker relaxen.

Vanmiddag hebben we met z'n allen bij Lida en Frans hun 32 jarig huwelijksfeest gevierd. Zij hadden het mooiste huisje, met het mooiste uitzicht. Lekkere champagne en een hoop gezelligheid.

Mooie gelegenheid ook om een foto te maken van de voltallige groep. Dit zorgde voor de nodige hilariteit, maar uiteindelijk is het Piet gelukt om de foto te maken.

Vervolgens werden we verrast door de kinderen van de lokale bevolking die kwamen zingen en dansen. Het halve dorp liep ook uit om het te zien, geweldig wat een super  vakantie dit zeg!

Daarna het diner  met een taartje voor het bruidspaar. Morgen verlaten we Lesotho weer, op naar Graaff Reinet.

1. Linda:
    24 oktober 2013
    En zaterdag a.s. Weer feest! Is mijn moeder en jullie reisgenoot Ria jarig!! Zing je voor haar namens mij?
  2. Marion:
    24 oktober 2013
    Wat leuk die afrikaans woorden! Schrijf je ze allemaal op?
    En volgens mij een lekker zonnetje, ik zag tenminste een paar blote armen. Lekker genieten dus! Xxxxx