'm riding on my struisvogel,I'm riding on my Struis...

28 oktober 2013 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Vandaag was het weer prachtig weer. We hebben het laatste stukje van de tuinroute gereden. Na enkele stops voor een foto momentje kwamen we bij de Struisvogelboerderij in Oudshoorn aan.
Dat werd een onvergetelijke ervaring. Op zich zijn struisvogels natuurlijk al hele bijzondere dieren, maar we kwamen bv. ook te weten dat één oog wel 60 gram weegt, terwijl de hersens van zo'n beest maar 40 gram wegen. Ze zijn dan ook best wel een beetje dom.
Ook mochten we op de rug van een struisvogel zitten. Dit deden verschillende mensen uit de groep, ook Henk. Zelf heb ik gereden op deze vogel, wat super gaaf was, maar ook erg vermoeiend. Geweldige herinnering!

Na de lunchpauze zijn we naar de Cango druipsteengrotten geweest, ook dit was zeer indrukwekkend.
Vanavond weer heerlijk gegeten met Lida en Frans. Toen we het restaurant in kwamen zat de rest van de groep per toeval ook in het zelfde restaurant. Wat een gezelligheid

Anekdote van Hercules
Er was een man die woonde halverwege de berg in een hutje, zonder stroom.
In de loop der tijd verdiende hij wat geld en kreeg hij stroom en ging een flatscreen kopen.

Hij komt thuis met de tv, installeert hem, maar hij deed het niet goed. Aan Uit, Aan Uit
Terug naar de winkel. Daar werd hij getest, helemaal goed. De verkoper van de tv besluit om met de man mee te gaan naar z'n hutje. Hij installeert de tv en weer Aan Uit, Aan Uit. Strange!
De verkoper gaat de stroom kabel controleren. Hij volgt de kabel tot z'n oorsprong. Dit bleek een stoplicht te zijn. Hahaha ja dit is tenslotte Afrika. :-)

1. Melanie:
    29 oktober 2013
    Hoi paps en mams (lida & frans)
    Wij zijn blij te horen dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Hier gaat alles goed ook met matcho gaat het heel goed.
    Hij heeft t naar zijn zin bij anne. Jullie hebben goed weer lees ik, hier zijn we aan t bij komen van de storm, maar alles is nog heel hier gelukkig.
    Nog heel veel plezier daar.

Gr de kinderen